בשיעור האחרון דיברנו על חווית המשתמש של אתרים ברשת, יעדים עסקיים ומאפייני נורמן לבחינת היעילות העסקית של אתרים. כבר במהלך הדיון הזה התוודתי שיש לי אהבה גדולה לאון-ליין שופינג, אהבה כל כך גדולה שאף ניתן לתארה כאובססיה קטנה ויקרה.
עקב כך, החלטתי לעסוק בפוסט הנוכחי בהשוואה בין שני אתרי קניות של בגדים: ASOS מול ModCloth. הסיבה שבחרתי בשני האתרים הללו היא ששניהם אתרי קניות פופולאריים מאוד שמוכרים מוצרים דומים, אך באופן אישי אני מעדיפה את ASOS משמעותית על פני ModCloth. עד היום לא הענקתי מחשבה לסיבה לכך.
המטרות העסקיות של שני האתרים דומות: מכירת מוצרי יופי (בגדים, הנעלה, קוסמטיקה, תכשיטים) באינטרנט. שתי החברות עוסקות במכירות און-ליין בלבד ואין בבעלותן חנויות מותג בנוסף לאתרים עצמם, לכן השיווק והמכירה מתבצעים דרך האתר. יש עניין בהדגשת ההיצע, ייעול תהליך הרכישה ויצירת לקוחות חוזרים. שני האתרים מעוניינים במכירות גלובאליות ומאפשרים משלוחים כמעט לכל מדינה בעולם. שני האתרים מוכרים מוצרים ממותגים רבים ושונים, אך ל-ASOS גם מוצרים ממותג החברה עצמו ויש להם עניין משמעותי בשיווק מותג ASOS.
אם כך, כיצד עונה כל אתר על המטרות העסקיות הללו ועל הקריטריונים לבחינת אתרים?
נדון בדפים הראשיים של שני האתרים:
עיצוב הדף הראשי של ASOS פשוט להפליא: צבעי שחור ולבן, עיצוב בצורת F, מיעוט של כותרות, צבעים ומלל. יתרונות האתר מובאים בצורה בולטת ותמציתית בראש הדף (משלוח חינם - משלוח מהיר - הנחות לסטודנטים) והפרדה בין מוצרי גברים למוצרי נשים. בראש הדף קופסת חיפוש גדולה ובולטת, ולאחר גלילה אחת מגיעים לשיווק של מוצרי המותג ASOS: האתר מאפשר גלישה לפי מוצרי מותגים אחרים, או גלישה במוצרי המותג של ASOS - והכל במינימום מלל ובבהירות מקסימלית.
הדף הראשי של ModCloth צבעוני יותר, מקושט יותר ומעט מסובך יותר. הצבעים אמנם נעימים לעין, אך הם לא יוצרים את הבולטות הפשוטה שנוצרה בדף הראשי של ASOS. בראש הדף שורה עם קישורים לקטגוריות שונות (בגדים/נעליים/אביזרים/דירה וכו'). יחד עם הקטגוריות הללו קיימות שתי כותרות מעט מבלבלות: Be The Buyer ו- Style Gallery, שתי כותרות עמומות שלא מספקות מספיק מידע למהותן.
העיצוב הפשוט, החד והתמציתי של ASOS מגביר את השמישות והעיצוב הפנימי הוא מאוד בר מציאה: הקטגוריות הפנימיות מופרדות באופן ברור וקל לחיפוש. ModCloth צבעוני יותר ומבלבל יותר, בעל מלל ושמות קטגוריות לא ברורות דיין, אך הקטגוריות הפנימיות גם הן מסודרות באופן נהיר.
היתרון הגדול הנוסף של ASOS הוא שהוא מאוד מועיל למשתמש: כל מוצר ניתן לראות גם על דוגמנית, ולא רק על קולב, ובנוסף ניתן לראות קטע וידאו קצר של הדוגמנית לובשת את המוצר. זהו יתרון עצום יחסית לתמונות המוצר של ModCloth - שבד"כ מראות את המוצר על בובת ראווה בלבד.
לסיכום: אתר ASOS פשוט, ברור וחד יותר מ-ModCloth. בעוד שני האתרים מוכרים מוצרים דומים הסיכוי של משתמש למצוא ב-ASOS את המוצר הרצוי במהירות גדולה יותר וללא סיבוכים מיותרים מביאה להיותו אתר שעונה על מטרותיו העסקיות בצורה מרשימה.
עקב כך, החלטתי לעסוק בפוסט הנוכחי בהשוואה בין שני אתרי קניות של בגדים: ASOS מול ModCloth. הסיבה שבחרתי בשני האתרים הללו היא ששניהם אתרי קניות פופולאריים מאוד שמוכרים מוצרים דומים, אך באופן אישי אני מעדיפה את ASOS משמעותית על פני ModCloth. עד היום לא הענקתי מחשבה לסיבה לכך.
המטרות העסקיות של שני האתרים דומות: מכירת מוצרי יופי (בגדים, הנעלה, קוסמטיקה, תכשיטים) באינטרנט. שתי החברות עוסקות במכירות און-ליין בלבד ואין בבעלותן חנויות מותג בנוסף לאתרים עצמם, לכן השיווק והמכירה מתבצעים דרך האתר. יש עניין בהדגשת ההיצע, ייעול תהליך הרכישה ויצירת לקוחות חוזרים. שני האתרים מעוניינים במכירות גלובאליות ומאפשרים משלוחים כמעט לכל מדינה בעולם. שני האתרים מוכרים מוצרים ממותגים רבים ושונים, אך ל-ASOS גם מוצרים ממותג החברה עצמו ויש להם עניין משמעותי בשיווק מותג ASOS.
אם כך, כיצד עונה כל אתר על המטרות העסקיות הללו ועל הקריטריונים לבחינת אתרים?
נדון בדפים הראשיים של שני האתרים:
עיצוב הדף הראשי של ASOS פשוט להפליא: צבעי שחור ולבן, עיצוב בצורת F, מיעוט של כותרות, צבעים ומלל. יתרונות האתר מובאים בצורה בולטת ותמציתית בראש הדף (משלוח חינם - משלוח מהיר - הנחות לסטודנטים) והפרדה בין מוצרי גברים למוצרי נשים. בראש הדף קופסת חיפוש גדולה ובולטת, ולאחר גלילה אחת מגיעים לשיווק של מוצרי המותג ASOS: האתר מאפשר גלישה לפי מוצרי מותגים אחרים, או גלישה במוצרי המותג של ASOS - והכל במינימום מלל ובבהירות מקסימלית.
הדף הראשי של ModCloth צבעוני יותר, מקושט יותר ומעט מסובך יותר. הצבעים אמנם נעימים לעין, אך הם לא יוצרים את הבולטות הפשוטה שנוצרה בדף הראשי של ASOS. בראש הדף שורה עם קישורים לקטגוריות שונות (בגדים/נעליים/אביזרים/דירה וכו'). יחד עם הקטגוריות הללו קיימות שתי כותרות מעט מבלבלות: Be The Buyer ו- Style Gallery, שתי כותרות עמומות שלא מספקות מספיק מידע למהותן.
העיצוב הפשוט, החד והתמציתי של ASOS מגביר את השמישות והעיצוב הפנימי הוא מאוד בר מציאה: הקטגוריות הפנימיות מופרדות באופן ברור וקל לחיפוש. ModCloth צבעוני יותר ומבלבל יותר, בעל מלל ושמות קטגוריות לא ברורות דיין, אך הקטגוריות הפנימיות גם הן מסודרות באופן נהיר.
היתרון הגדול הנוסף של ASOS הוא שהוא מאוד מועיל למשתמש: כל מוצר ניתן לראות גם על דוגמנית, ולא רק על קולב, ובנוסף ניתן לראות קטע וידאו קצר של הדוגמנית לובשת את המוצר. זהו יתרון עצום יחסית לתמונות המוצר של ModCloth - שבד"כ מראות את המוצר על בובת ראווה בלבד.
לסיכום: אתר ASOS פשוט, ברור וחד יותר מ-ModCloth. בעוד שני האתרים מוכרים מוצרים דומים הסיכוי של משתמש למצוא ב-ASOS את המוצר הרצוי במהירות גדולה יותר וללא סיבוכים מיותרים מביאה להיותו אתר שעונה על מטרותיו העסקיות בצורה מרשימה.
יפה מאוד! מדברים על זה מחר!
השבמחקזה מעניין, אולי בעצם בתת מודע תמיד העדפת את ASOS לא כי הבגדים שם יותר יפים או משהו אלא בגלל שחוויית המשתמש שם יותר נוחה/טובה/יעילה.
השבמחקI'm personally a big fan of henpeker blog. Thanks for sharing this post.
השבמחקclipping path
clipping path service
background removal